El jutjat dictamina a favor de Compromís Sant Joan en la demanda contra el Parc Empresarial

El jutjat número 2 d’Alacant ha tirat enrere el desenvolupament del Parc Empresarial i ha recolzat el recurs presentat pel grup municipal Compromís contra l’Ajuntament de Sant Joan, per no haver elaborat un estudi econòmic financer que avalara el projecte.

Compromís mostra el seu rebuig davant la cobertura del mundial de Qatar

L’alcalde de Sant Joan ha utilitzat els recursos públics per a donar visibilitat a un esdeveniment que es fa en un país antidemocràtic que atempta i viola explícitament els drets humans. Per aquest motiu que el regidor Sergio Agueitos ha presentat una sèrie de preguntes per a conéixer les quanties econòmiques dedicades a aquesta promoció.

Tornem a demanar un major control en la neteja i manteniment dels solars del centre urbà

El grup municipal fa mesos que està posant l’accent en la neteja i manteniment de solars situats en el centre urbà, com a la plaça l’Ordana, la Moleta i altres. En aquesta ocasió, la formació ha presentat un prec per a demanar l’adequació de la parcel·la que es troba al racó de la Rambla de la llibertat i el carrer Sant Antoni que porta des d’abans de l’estiu amb unes condicions lamentables.

Ens volem vives i lliures

Aquest mes ens hem sumat als diferents actes, concentracions i reivindicacions pel motiu del 25N, Dia internacional contra les violències masclistes. A més, el nostre regidor Xavier Sala va llegir part del manifest que posteriorment es va aprovar al plenari de novembre, amb moltes de les propostes que des del grup municipal de Compromís es van elaborar.

Concentració per un finançament just a Alacant

Una vegada més, els col·lectius de Compromís hem omplit la plaça de la Muntanyeta d’Alacant per a reivindicar més inversions per a Alacant i defensar els nostres interessos. Una concentració convocada per la Plataforma per un Finançament Just que ha comptat amb la unitat de la societat alacantina i l’assistència d’entitats, organitzacions i institucions davant una problemàtica que portem arrosegant massa temps.

Per una Llei trans estatal ja!

Aquest mes hem acudit a la concentració celebrada a Alacant per a reivindicar l’aprovació de la Llei trans estatal, una llei que té com a objectiu garantir els drets de les persones trans i la seua despatologització, és a dir, que les persones trans deixen de ser considerades malaltes legalment i que es deixe d’exigir un diagnòstic mèdic per a accedir al canvi registral del sexe.

Un nou model energètic valencià

Des de Compromís s’ha posat en marxa un nou model energètic valencià per a transformar l’actual model sustentat en gran mesura sobre energies fòssils i que està en mans d’unes poques empreses multinacionals.

XXVIII Edició del Premi 9 d’octubre

Compromís Sant Joan ha celebrat la seua XXVIII edició del Premi 9 d’octubre amb un esdeveniment carregat de molta emoció amb el reconeixement de dos llibreries indispensables: Set i Mig i Llibres Chus. Amb aquest premi, el col·lectiu ha volgut donar visibilitat al paper fonamental de la lectura, els llibres en valencià i d’espais de trobada culturals en la nostra societat.

Benvinguda del portaveu i regidor Sergio Agueitos a l’acte de lliurament del Premi 9 d’octubre

[…] Els llibres poden obrir ments, però no és menys cert que també poden enverinar-les. És per això que tota porta al coneixement ha d’anar acompanyada de pensament crític. Sobre això, les nostres premiades són molt conscients, i és per això que les seues botigues no són ni han sigut mai simples espais de compravenda, sinó que han dedicat espais propis al debat lliure i amb mirada reivindicativa i interseccional.

“El pàrquing de l’Ordana, una oportunitat perduda” per Xavier Sala

[…] Qui pagarà més de vint mil euros per una plaça d’aparcament que ha de tornar als quaranta anys? Qui pagarà més de noranta euros al mes per una plaça d’aparcament, si en pot trobar per 60 en les zones properes? I com que eixos preus són els pactats amb el concessionari, si ara es produïx una rebaixa, el concessionari podrà exigir compensacions a l’Ajuntament.

Agueitos, nou cap de gabinet de la consellera Isaura Navarro

El portaveu i regidor del grup municipal de Compromís Sant Joan, Sergio Agueitos, ha sigut nomenat nou cap de gabinet de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament rural, Emergència climàtica i Transició ecològica, presidida per la valenciana Isaura Navarro. Un repte per a continuar treballant en el desenvolupament de les polítiques de sostenibilitat des de la Generalitat i amb la voluntat de reforçar la mirada i presència de les comarques alacantines.

Sessió plenàri de novembre