Una vegada més, els col·lectius de Compromís hem omplit la plaça de la Muntanyeta d’Alacant per a reivindicar més inversions per a Alacant i defensar els nostres interessos. Una concentració convocada per la Plataforma per un Finançament Just que ha comptat amb la unitat de la societat alacantina i l’assistència d’entitats, organitzacions i institucions davant una problemàtica que portem arrossegant massa temps.

El nostre país necessita uns pressupostos adequats al nostre territori, i Alacant un finançament just amb un canvi estructural que ens torne la dignitat i es puguen dotar els serveis públics bàsics de les inversions que mereixen. Les comarques d’Alacant representen quasi el 4% de la població de tot l’Estat, però la nostra demarcació se situa en l’últim lloc en inversió per càpita. Si ens fixem en el pes poblacional, haurien de rebre al voltant de 530 milions en inversions territorialitzades. A més, la província d’Alacant cada any aporta a l’Estat aproximadament 3.000 milions d’euros, és a dir, paguem molt més del que rebem.

Això es tradueix en un infrafinançament que impedeix fer realitat projectes com el tren de la costa o el tren que comunique l’aeroport de l’Altet amb el món, les infraestructures necessàries com la ronda sud, o la creació plans de protecció de la costa i el territori. En definitiva, rebem pocs diners per a fer realitat tots els projectes que fa tants anys que esperem.

Recordem que el mes d’octubre, el grup municipal Compromís Sant Joan va presentar una proposta d’acord al plenari per a lluitar contra l’infrafinançament que pateix les comarques d’Alacant, amb el qual s’exigia als partits polítics amb representació en el Congrés dels diputats que presentaren esmenes als comptes generals de l’Estat 2023, demanant que la inversió territorialitzada siga adequada al pes poblacional de la província d’Alacant. D’aquesta manera, la nostra província podria rebre els diners que ens pertoquen.