Compromís Sant Joan ha celebrat la seua XXVIII edició del Premi 9 d’octubre amb un esdeveniment carregat de molta emoció amb el reconeixement de dos llibreries indispensables: Set i Mig i Llibres Chus. Amb aquest premi, el col·lectiu ha volgut donar visibilitat al paper fonamental de la lectura, els llibres en valencià i d’espais de trobada culturals en la nostra societat.

Concretament, Cèlia i Ricard de Set i Mig van ser guardonats pel seu compromís amb la cultura, generar un espai imprescindible que sempre ha anat més enllà de ser una simple llibreria, amb un esperit activista i reivindicatiu, un símbol i un referent per al valencianisme a Alacant.

D’altra banda, Llibres Chus va rebre el guardó pel seu paper indispensable al nostre poble, que ha convertit la seua llibreria en un espai cultural per excel·lència a Sant Joan i també a la comarca, amb una programació extensa de tallers, activitats i actes que fomenten la lectura i la creativitat de forma dinàmica i diferent. Les guardonades van estar acompanyades de persones volgudes tant de Sant Joan com de la comarca i de la resta del País.

La coalició decidix any rer any posar en valor la tasca de persones o associacions que en la seua activitat cívica o professional s’hagen distingit, des de diferents àmbits, per la seua tasca a favor de la conservació o difusió o de les nostres senyes d’identitat com a poble, el desenvolupament i la normalització sociocultural en les arts, les ciències i les lletres, la normalització lingüística, la vertebració social, la garantia dels drets de les minories, dels sectors menys afavorits i dels drets dels ciutadans i ciutadanes, la construcció d’un futur basat en els principis d’un desenvolupament sostenible de l’economia i de la societat, respectuós i equilibrat amb el medi natural i, la defensa dels interessos econòmics i socials dels valencians.

Set i Mig i Llibres Chus se sumen a les persones i col·lectius següents que han rebut el premi en les edicions anteriors: Joaquim Gonzàlez Caturla, José García Gálvez, Cristóbal Sala Menargues i Manuel Ferràndiz Monllor, Joan Josep Ponsoda Sanmartín, Isidre Buades Ripoll, Grup “Salpassa”, Societat Musical “La Paz”, Família Pérez-Aracil, Associació Amas de Casa Lucentum, Mª Carmen Pastor Sogorb, José Escoda Sala, Plataforma anticrematori, Cáritas Parroquial, Radioclub FM Sant Joan-Mutxamel, Juan de la Fuente Castejón “Mena”, Paz Pérez Orts, Lluís Pastor i Gosàlbez, Andrés Senabre López, Orfeó de Sant Joan, Club de Pilota Benimagrell, Daniel Climent Giner, Associació Cultural Lloixa, Isabel Abril Sánchez, Màrius Bevià i Garcia, Muixeranga d’Alacant, Manuel Tejero i María Aracil.

Des de Compromís agraixen totes les persones que ho han fet possible.

Resum en imatges del lliurament dels premis d’enguany: