Apostar per l’activitat musical al municipi és apostar per enfortir la nostra tradició cultural. Des de l’Ajuntament de Sant Joan som conscients de la seua importància i donem suport anualment a una activitat que ens aporta una riquesa immaterial que fa de Sant Joan un referent musical.

Davant la petició de la societat per trobar un espai d’acord a la seua activitat, poc s’ha fet al respecte. A banda de vendre-ho a so de bombo i platerets, gens se sap de dades que asseguren que la proposta és viable, que obté el suport tant dels grups polítics com de la ciutadania o que té rendibilitat social (i econòmica); tot açò, sota criteris de transparència i participació.

Tampoc se sap on estan els moviments que compleixen amb la política d’inversions consensuada i responsable -requisit fonamental signat en el pacte d’investidura per a la formació d’este govern-, en el qual s’especificava que qualsevol inversió ha de tenir garantida la viabilitat econòmica i social mitjançant un estudi, amb una exposició d’ingressos-despeses real i de la seua aportació al ben comú.

La Casa de la Música suposaria una inversió de quasi dos milions de fons públics. Si anem a comprometre els pressupostos municipals de Sant Joan d’esta manera, s’ha d’actuar responsablement, i més davant les deficiències d’infraestructures que venim patint i que s’han evidenciat amb les darreres pluges.

És per açò que des del grup municipal Compromís sol·licitem la creació d’una comissió per a què la Casa de la Música no es quede simplement als titulars i, sobretot, per a evitar que es convertisca en la nova UCAM -invertint els recursos dels sanjoaners i santjoaneres en un projecte fantasma-.

Volem mantenir els principis de transparència en totes les actuacions que el consistori emprenga, tal com ens vam comprometre a fer; així com analitzar

les possibilitats de passar a consulta ciutadana qualsevol despesa que comprometa el pressupost municipal a mitjà o llarg termini.

Amb esta comissió plantegem la participació de tots els grups polítics, la intervenció de la Sociedad Musical la Paz com a principal interessat així com associacions culturals i tècnics municipals a disposició per fer una valoració de la futura demanda, les necessitats de condicionament segons les dimensions de l’activitat, la viabilitat tant en la seua construcció com en el seu manteniment i subsistència, o les responsabilitats de les parts implicades.

Reduir el projecte musical a la construcció d’un edifici és una falta de respecte cap als músics i la ciutadania, i és la mateixa política cultural que ha fet sempre el Partido Popular. És per això que hem d’estudiar les dades d’interés i valorar totes les oportunitats. Després, si escau, parlarem de modificacions puntuals.

Una proposta amb la qual des de Compromís volem assegurar una actitud responsable i competent davant un projecte milionari que afecta la ciutadania, apostant per una Cultura de qualitat i deixant enrere les decisions sense consens a les quals estàvem acostumats.