Alba Lledó, responsable d’Igualtat, ha programat durant aquest mes de març accions encaminades a posar de manifest la lluita de la igualtat entre dones i homes, així com l’eradicació dels valors masclistes que encara estan arrelats en la nostra identitat cultural.

2016-03 Dia de la dona

La proposta principal arribarà el pròxim diumenge 6 de març amb un acte a l’Auditori Antonio Gil on hi haurà una commemoració a diversos col·lectius amb el reconeixement per part dels sanjoaners i santjoaneres, a banda d’una actuació musical. A més, es comptarà amb la col·laboració de diferents associacions del municipi amb els quals Lledó pretén donar valor a aquest teixit associatiu com motor d’impuls de la igualtat en tots els àmbits, sobretot al juvenil.

El 8 de març és el dia de reivindicació dels drets laborals i socials de les dones reconegut internacionalment. És per això que a les 12 tindrà lloc l’acte institucional per commemorar aquest dia amb una concentració enfront de l’Ajuntament.

A més, el centre cultural gaudirà 2016-02 Dia de la dona Programació72webde xarrades com “Ser dona al Sud” que té com a objectiu donar a acostar el testimoni de dones i organitzacions que treballen al Sud pels seus drets i els de les seues comunitats i municipis. Per altra banda els dies 2 i 18 hi hauran dues xarrades organitzades per l’assemblea feminista de Sant Joan. I, per últim l’1 d’abril podrem gaudir de l’obra de teatre “Dictaduras y yo tambén”.

Les activitats que es realitzaran a Sant Joan entorn d’aquest dia van destinades a la sensibilització i reivindicació del paper de la dona en la nostra societat i la participació de la dona juntament amb l’home al camp del treball i, així mateix, pel dret a la independència econòmica, en el seu desenrotllament íntegre com a persona i com a membre de la societat en general.