El grup municipal Compromís Sant Joan ha traslladat a l’equip de govern la necessitat de protegir les treballadores del Servei d’Ajuda a Domicili (SAD) per garantir que desenvolupen la seua tasca en les millors garanties i que no suposen un risc per a la salut de les persones a qui atenen.

Teresa Pastor, coportaveu del grup municipal, afirma que amb aquesta proposta no només es protegix a les treballadores municipals, sinó que també a les persones usuàries, que són més vulnerables i poden patir d’una forma més agressiva les conseqüències de la infecció. “La crisi sanitària que estem vivint té una especial incidència en les persones dependents i en la gent gran, que són les usuàries habituals del SAD”, ha afirmat Pastor.

Davant despeses realitzades pel govern del PSOE i Ciudadanos només per a la protecció de la Policia Local (com 25.000€ per a tanques antiallau, 35.000€ en la compra de kits de detecció de COVID-19 o la compra de vitamines i complements), Compromís ha reivindicat que les inversions efectuades durant aquesta crisi siguen per a totes les treballadores de serveis municipals per igual i que la despesa siga prioritàriament de caràcter social. “Hem insistit que la prioritat ha de ser la protecció de la gent més afectada per la crisi, i això s’ha de veure reflectit en forma de mesures socials”, ha recordat Pastor. “Hem demanat que es tinga la mateixa consideració amb les diferents treballadores municipals, i més concretament amb aquelles que treballen cada dia amb persones que es troben en situació de risc”.

És per tot açò que des de Compromís es sol·licita que es realitzen test de detecció de la COVID-19 i es tinga especial cura, tal com s’ha fet amb altres serveis, amb les treballadores del SAD i totes aquelles treballadores i treballadors municipals en situació de risc o que tinguen contacte amb la gent que es troba en una situació de major vulnerabilitat. “És una qüestió de salut pública. No podem fer distincions entre treballadores municipals”, ha sentenciat Pastor.