El grup municipal Compromís Sant Joan ha proposat la rehabilitació de l’edifici abandonat on es trobava l’institut Lloixa com a instal·lació cultural, on podria desenvolupar la seua tasca la Societat Musical “La Paz” i altres agrupacions artístiques.

L’edifici va ser abandonat per la Conselleria d’Educació en 2007, però actualment està en mans municipals i sense un projecte sòlid que recupere el seu ús per al municipi. És per això que Compromís vol aprofitar part dels 5 milions d’euros de superàvit que va registrar l’Ajuntament de Sant Joan l’any 2019 per a rehabilitar aquesta infraestructura i cobrir una de les grans reivindicacions del teixit associatiu local

Aquesta proposta s’enmarca dins d’una bateria de mesures d’urgència social i de reactivació de l’economia del municipi que la coalició està treballant i actualitzant des de l’inici de la crisi de la COVID-19. “En esta crisi la despesa pública s’ha de fer amb criteris d’utilitat social. Si, a més de reactivar puntualment l’economia, estem construint un futur millor per als nostres veïns i veïnes, no crec que hi haja cap dubte sobre la seua idoneïtat” ha manifestat Sergio Agueitos, portaveu del grup municipal. Des de l’organització apunten que, comptant amb un edifici que pot ser recuperat, no té molt de sentit entestar-se en fer nous edificis. “La sostenibilitat ha de ser una prioritat”, conclouen.

Compromís recorda que aquesta solució va ser acordada per unanimitat del consistori ja fa més d’una dècada. “És un projecte que, a hores d’ara, no només seria una aposta sostenible i de suport al sector cultural, sinó també de reactivació econòmica en un moment de crisi econòmica on tota aportació suma”. Així, Agueitos ha conclós que “el nostre patrimoni cultural es mereix un espai on poder conviure i seguir creixent i ara és el moment d’apostar per estes inversions que faran de Sant Joan un poble més viu i enfortirà el nostre teixit social i cultural”.