Els esdeveniments ocorreguts a Florida ha commocionat al món. I és que l’atemptat d’Orlando s’ha convertit en el pitjor tiroteig múltiple registrat als EUA.

Compromís per Sant Joan es manifesta contra tot tipus de violència. I per això, el nostre grup municipal, dins de l’equip de govern, va encapçalar una concentració amb Alba Lledó, regidora d’Igualtat, com a mostra de dolor i indignació davant un acte de terrorisme i d’odi contra el col·lectiu LGTBI que s’ha cobrat la vida d’almenys de 50 persones. Al costat de la resta de corporació i davant la presència de funcionaris municipals i veïns i veïnes del municipi, l’edil va traslladar el condol a les famílies de les víctimes, així com el seu suport a tota la comunitat LGTBI, condemnant enèrgicament la massacre.

2016 Orlando 2Este atac ha suposat una clara mostra de la persistent discriminació als qui tenen una identitat de gènere o orientació sexual concreta, una evident discriminació que atempta contra persones que, a més, han de patir el no poder expressar-se en llibertat. Ja l’any 2014, els delictes d’homofòbia i transfòbia encapçalaven la llista de crims, representant un 40% del total. Fins i tot en els centres educatius, el 47% dels estudiants van ser testimonis de l’exclusió de persones LGTBI, arribant a alguns casos a parlar-se de suïcidi.

Davant aquestes esgarrifoses dades, Lledó va manifestar que hem de reivindicar un món de totes i de tots, un món de llibertat i igualtat, superant les ànsies d’imposar ideologies arribant a llevar les vides de persones innocents. “Encara és necessari treballar per una igualtat real de drets i acabar amb els discursos d’odi que van calant a poc a poc de la pitjor forma possible en les persones. Cal no oblidar que encara ens queda molt per reivindicar, per sensibilitzar i per lluitar” va concloure la regidora.