El ple municipal de Sant Joan ha aprovat amb el vot favorable de tots els grups, a excepció de l’ultradreta, la moció presentada pel grup municipal Compromís Sant Joan que proposa el blindatge de la Sanitat Pública Universal a la Constitució espanyola i la seua dotació econòmica per assegurar que siga de qualitat i atenga en igualtat de condicions a totes les persones.

En l’actualitat i davant la situació d’emergència internacional a causa de la Covid-19 s’ha demostrat més si cap la imperiosa necessitat de comptar amb un sistema de salut pública amb les millors garanties possibles per refermar el dret a la sanitat universal en qualsevol circumstància. Els aplaudiments a les treballadores i treballadors del sector sanitari que han i segueixen fent front a la situació no han de quedar en una mostra esporàdica de suport i s’han de traduir en mesures polítiques que reforcen les seues condicions de treball i que, en última instància, garantisquen el servei a la ciutadania.

El portaveu del grup municipal Compromís, Sergio Agueitos, ha declarat que “esta crisi ha evidenciat com les retallades i privatitzacions en el sector sanitari poden provocar efectes devastadors davant situacions d’especial risc, per això hem de garantir que ningú podrà tornar a intentar desmatellar la nostra Sanitat Pública”.