Compromís Sant Joan ha gaudit d’un dia envoltat d’amigues i amics per a celebrar la XXV Edició del Premi 9 d’octubre, un esdeveniment protagonitzat per l’esforç, l’emoció i l’espectacle de la Muixeranga d’Alacant que ha sigut guardonada per la seua tasca en la difusió de la tradició de les torres humanes a les comarques del sud.

Isabel Pastor va conduir la cerimònia on el valor a la cultura, la diversitat, la igualtat, la llengua i el patrimoni van estar presents en tot moment. El portaveu de Compromís Sant Joan, Sergio Agueitos, va donar la benvinguda reivindicant la importància dels moviments socials que potencien la cooperació, l’empatia i la generositat, i Albert Caturla va tancar l’acte amb un discurs crític i constructiu sobre la nostra tasca en la societat actual. Per la seua banda, Lliris Picó va pronunciar una lloança en què va destacar la tasca cultural de la Muixeranga i va donar pas als guardonats, que van fer vibrar als assistents amb algunes de les seues figures als jardins municipals de Mançaneta.

La Muixeranga d’Alacant se suma així a la llista de premiats on ja es troben Màrius Bevià, Daniel Climent, Isabel Abril, Josep Ponsoda, Isidre Buades, l’Associació Cultural Lloixa, Ràdio-Club Sant Joan-Mutxamel, la SM “La Paz”, l’associació Ames de Casa o el Club de Pilota Benimagrell, entre molts altres. El Premi 9 d’octubre és un acte que se celebra des de fa 25 anys amb l’objectiu de reconéixer la tasca cívica o professional de persones que han treballat per la conservació i difusió de la cultura del poble valencià i, sobretot, per la seua vertebració social en qualsevol àmbit de la nostra societat.

Sergio Agueitos, portaveu del grup municipal Compromís Sant Joan