Des de Compromís consideren inadmissible que l’alcalde de Sant Joan utilitze els recursos públics per a donar visibilitat a un esdeveniment que es fa en un país antidemocràtic que atempta i viola explícitament els drets humans.

La formació assegura que no es pot amagar la intolerància sota el lema “todos con España” i oblidar-se de les quasi 7.000 morts i tots els delictes que un país com Qatar comet sense pudor, com l’esclavitud i l’explotació laboral, la violència masclista, la LGTB-fòbia, el suborn o la corrupció. I que obligue a les santjoaneres i santjoaners a contribuir a la seua difusió.

A més, des del grup municipal valoren com a indecent que es done aquest suport institucional, quan precisament s’està posant damunt la taula la denúncia d’aquestes violacions i com figures públiques de rellevància internacional han renunciat a participar-hi. No obstant això, l’alcalde de l’Ajuntament de Sant Joan ha tirat tot açò per terra, oblidant-se dels valors democràtics de la nostra societat i formant part del blanquejament que fan alguns països i sectors de la societat davant de les pressions dels estats autocràtics. Que siga un esdeveniment de futbol no és justificació per a fer cap cobertura local.

És per aquest motiu que el regidor Sergio Agueitos ha presentat una sèrie de preguntes a la sessió plenària de novembre per a conéixer les quanties econòmiques dedicades a aquesta promoció, poc apropiada per a una Administració compromesa amb els valors democràtics. També a quines partides pressupostàries s’han assignat les despeses per a seguir el mundial en la plaça Maisonnave amb pantalla gegant, animacions, unflables, paella, concerts i regals.

Sembla que Compromís no és l’unic que mostra el seu rebuig a aquest esdeveniment, com mostren les pintades que han aparegut en la carpa aquesta setmana en relació a les persones mortes en la construcció de les infraestructures per a la celebració del mundial.

“Ens haguera agradat que Sant Joan s’haguera sumat per responsabilitat i coherència a grans ciutats com París, Barcelona o València que han dit NO a muntar aquestes instal·lacions per demostrar la seua disconformitat”, afirmen des del grup municipal. Però sembla que l’única cosa que pot oferir Santi Román és “pan y circo”.