Sant Joan ha reivindicat un any més els drets del col·lectiu LGTBI en el Dia Internacional de l’Orgull. Els regidors de Compromís, Xavier Sala i Sergio Agueitos, van formar part de la concentració institucional a l’Ajuntament amb la lectura del manifest.

L’acte va estar protagonitzat per ‘COLORS DE L’HORTA’, una associació de recent creació que lluita pels drets LGTBI a Sant Joan. Els seus representants van incidir en la necessitat de fer entendre que les persones LGTBI són persones com qualsevol altra que fa la seua vida al poble i que l’orientació sexual o la identitat de gènere no pot continuar sent motiu de discriminació.

Després del manifest reivindicatiu, l’associació va preparar un taller de ball de la mà de la regidoria d’Igualtat, que va omplir la plaça amb gent diversa que es va animar a moure’s al ritme de la música i va aportar un punt alegre a la jornada.

D’altra banda, al plenari de juny es va presentar la declaració institucional en referència a aquest dia, on el regidor Sergio Agueitos ha defensat la necessitat de reivindicar una Llei Trans i LGTBI estatal ja, perquè “és fonamental eliminar la discriminació i aconseguir la despatologització de les identitats trans”, així com el reconeixement del gènere manifestat. Un pas clau perquè siguen tractades amb dignitat i posar fi a la discriminació i l’exclusió social i laboral que pateixen. A més, Agueitos va recordar que el col·lectiu LGTBI és i ha sigut sempre aliat del feminisme i de les transformacions a favor de la Igualtat.

Des de Compromís Sant Joan també vam donar suport a la concentració d’Alacant pel Dia internacional de l’orgull LGTBI amb el lema de “Som molt de ser qui som. Som molt de l’orgull”, una presència fonamental perquè “som nosaltres qui més responsabilitat tenim a l’hora de donar visibilitat a la diversitat i defensar la llibertat i la igualtat, així com condemnar la discriminació i posar mesures per a aturar els discursos d’odi de l’extrema dreta que deriven els delictes lgtbifòbics”.