A finals d’octubre van fer unes preguntes a la regidoria de Cultura sobre l’activitat del Museu Fernando Soria. Ahir van rebre la resposta que pràcticament es limita a transcriure les paraules de la Fundació com si la regidoria no tinguera res a dir, però que es gasta almenys 100.000 euros en l’entitat privada.
Entre altres coses preguntàvem pel nombre de visitants, canvis en el personal i si el president de la Fundació i Patronato té l’autorització del Protectorat de Fundacions de la Conselleria Valenciana de Justícia i Benestar Social per a tindre asignat un sou.
A esta última qüestió la resposta es: “Mucho nos ha sorprendido esta pregunta y muchas son las lecturas que se pueden hacer. Entre otras están el desconocimiento y la posible desconfianza en las personas que integran el Patronato de la Fundación Fernando Soria”.
Endevinem un to de sentiment ofés. Però es pot sentir ofés perquè li demenem comptes, qui en estos quatre anys ha rebut 225.000 euros només en subvencions de l’Ajuntament, qui com a justificant presenta entre altres el seu sou, de més de 1.500 € al mes, i els 15.000 que se’n va emportar la seua parella en 2011, qui manté la seu del Museu en un edifici públic i Museu F.S.on el manteniment es a carrec dels diners públics, qui contracta a qui vol i com li dóna la gana, qui no informa dels canvis que es produïxen ni de les visites mensuals com ho hem demanat en més d’una ocasió.
Doncs senyors de la Fundació, nosaltres no desconfiem, nosaltres preguntem perquè no tenim la informació. Nosaltres preguntem i defensem el patrimoni del poble perquè els diners del pressupost municipal són de totes i tots i si el grup de govern no ho fa, ací estè Compromís per vetlar pels interessos públics, perquè és el nostre compromís amb la ciutadania.

Xavier Sala, regidor del grup municipal Bloc-Compromís.