Un any més, el col·lectiu de Compromís per Sant Joan ha gaudit d’una celebració on la cultura, la història i les lletres estaven unides per donar forma a un esdeveniment que, any rere any, reconeix la tasca de la normalització lingüística i sociocultural en tots els seus àmbits. És per això que el Premi 9 d’Octubre 2016 va ser per a l’Associació Cultural Lloixa, pel seu compromís amb el municipi de Sant Joan a través del butlletí Lloixa, que des de 1981 forma part de la nostra quotidianitat amb el qual es treballa per la conservació i difusió de les nostres senyes d’identitat com a poble.

El Premi 9 d’Octubre és un acte que se celebra des de fa més de vint anys amb l’objectiu de reconéixer la tasca cívica o professional de persones que han treballat per la conservació i difusió de la cultura del poble valencià i, sobretot, per la seua vertebració social des dels principis democràtics i de reconeixement de la pluralitat; per garantir els drets de les minories, dels sectors menys afavorits i dels drets individuals i col·lectius dels ciutadans i ciutadanes. I, no podem oblidar, que este premi també reconeix a persones que defensen la construcció d’un futur basat en els principis d’un desenvolupament sostenible de l’economia i de la societat respectuós i equilibrat amb el medi natural. Dani Climent, Isidro Buades o el Club de Pilota de Benimagrell han sigut alguns dels anteriors guardonats.

Ací trobaràs algunes de les millors fotografies de la jornada:

Gepostet von Compromís Sant Joan am Montag, 9. Januar 2017