El candidat a l’alcaldia, Joan Ramon Gomis, la número dos de la llista municipal, Velia Planelles i el candidat a Corts Gerard Fullana van reivindicar  Compromís com “la garantia d’un govern estable i progressista a Sant Joan”.

Compromís Sant Joan va celebrar l’acte de final de campanya a la planta superior de la biblioteca municipal “Amelia Asensi Bevià” davant més d’un centenar de persones que van seguir atentament les intervencions del candidat a l’alcaldia, Joan Ramon Gomis, la número dos de la llista municipal, Vèlia Planelles, el candidat a Corts Gerard Fullana i les presentacions del regidor de la capital alacantina Natxo Bellido.

L’acte va tancar una campanya electoral en la qual Compromís s’ha reivindicat com la garantia d’aconseguir “un govern estable i progressista que treballe pels interessos de Sant Joan”, en paraules del candidat a l’alcaldia. Joan Ramon Gomis va interpel·lar els electors amb una de les frases més conegudes d’Einstein “Si vols un resultat diferent, no faces sempre el mateix” fent referència als governs del PP i del PSOE a Sant Joan i reclamant el vot per a Compromís”.

El candidat a l’alcaldia santjoanera va assegurar que a Compromís “estem compromesos amb l’objectiu de fer entrar Sant Joan al segle XXI, compromesos amb potenciar l’economia, l’ocupació i el benestar de les persones”. Per a assolir aquest objectiu, Gomis va reclamar un Pla Estratègic Econòmic “com fan els municipis a Alemanya i va repassar algunes de les propostes que han plantejat durant la campanya electoral com “impulsar el sector comercial i fer l’administració més pròxima al ciutadà; Impulsar i fer créixer el clúster sociosanitari que formen la Universitat Miguel Hernández, l’Hospital i el Centre de Neurociències entre altres i impulsar la instal·lació d’empreses de l’àmbit de les noves tecnologies”.

En relació amb aquesta proposta, el candidat de Compromís va precisar que “hem proposat un Pla Estratègic de Transformació Digital per a Sant Joan de la mà del Centre d’Intel·ligència Artificial d’Alacant (CENID) per aconseguir una gestió més eficaç i responsable dels recursos, millorar la relació dels ciutadans amb l’Ajuntament i crear noves oportunitats econòmiques lligades al sector de les noves tecnologies”.

De la mateixa manera, Joan Ramon Gomis va defensar que “hem de transformar en una oportunitat per a Sant Joan l’envelliment de la població”. El candidat va apuntar la “importància dels treballs lligats a l’atenció a les persones majors” i va reivindicar que “amb el clúster de sanitat i la creació d’un centre de dia i més places públiques en residències per a persones majors hem de saber generar noves oportunitats laborals a Sant Joan”.

Gomis també va criticar que “durant aquesta legislatura hem perdut un temps preciós per a Sant Joan, el joc de cadires del PSOE i el PP ha provocat una paràlisi institucional que ha impedit a l’Ajuntament governar i gestionar els problemes i reptes del poble. Amb Compromís això no passarà” va recalcar el candidat que va insistir que “Compromís és la garantia que el PSOE no torne a regalar l’alcaldia a un PP ple de trànsfugues. És la garantia de l’estabilitat que Sant Joan necessita”. En clau de país, Joan Ramon Gomis va reclamar el vot a Compromís per a “garantir un govern progressista a la Generalitat i evitar que tornen els anys foscos de la corrupció i les privatitzacions del PP”.

La número dos de la llista de Compromís a Sant Joan, Velia Planelles, va reivindicar que “la política va d’escoltar i ajudar”, en referència a la importància dels serveis públics, “un dels pilars de la societat del benestar”  i va assegurar que “els nostres majors s’han guanyat el dret a gaudir de rebre la millor atenció, i per això una de les nostres prioritats serà la construcció d’un centre de dia i crear habitatge tutelat per a persones majors”.

Planelles va reclamar també que “hem de fer del sector sociosanitari un important motor econòmic per a Sant Joan” i va recordar que destinar recursos als serveis públics “és una inversió, no una despesa i també pot ser una oportunitat econòmica que hem d’aprofitar”. La número dos es va comprometre a “treballar de valent amb honestedat, justícia i respecte, escoltant a tothom i invertint en les necessitats dels santjoaners i santjoaneres” i va asseverar que “si ens voteu el dia 28, estareu orgullosos de la faena que farem a l’Ajuntament de Sant Joan”.

Per la seua banda, el candidat a les Corts Valencianes per Alacant Gerard Fullana va reivindicar la feina feta per Compromís en les institucions i va carregar durament contra l’intent del PP “d’amagar les seues vergonyes darrere de banderes gegants, com la que han de gastar per fer-nos oblidar que Mazón va ser un dels principals imputats en la trama Brugal d’Alacant”. Fullana va remarcar que “la nostra pàtria és la que fa que els escolars a Sant Joan no hagen de pagar els llibres, la millora els serveis públics i l’atenció a les persones, eixa és la nostra pàtria”.

L’acte el va conduir l’exregidor d’Alacant i també candidat a Corts Natxo Bellido qui va reblar que “Sant Joan no es mereix els quatre anys que ha passat, es mereix un alcalde treballador, honest i compromés amb el seu poble com Joan Ramon Gomis”.