Sant Joan ha dedicat una setmana a fer visible el problema mediambiental que patim a través del seté art. La segona edició de la Mostra de Cinema de Medi Ambient ha tingut una gran acollida per part dels veïns i veïnes de Sant Joan que han gaudit de tres documentals, dues pel·lícules i quatre curtmetratges.

La Regidoria de Medi Ambient que porta el nostra company de Compromís Sergio Agueitos, ha intensificat enguany l’aposta per apropar el cinema a tothom a les nits d’estiu, amb un programa itinerant que ha arribat a zones com l’Alqueria, Maria Auxiliadora o l’Ordana. Pel·lícules com Pocahontas, Hijos de los hombres o Mañana van donar vida als espais públics omplint l’aforament d’un cicle dedicat a la conscienciació mediambiental. Una aportació entretinguda al mateix temps que actua com a recurs pedagògic gràcies al caràcter narratiu del cinema, que és capaç de transmetre idees, valors i coneixements sobre la cultura de respecte al lloc on vivim.

Esta activitat, plantejada amb motiu del Dia del Defensor del Medi Ambient, s’engloba dins de les polítiques mediambientals que des de la regidoria s’està fent per aconseguir un municipi més sostenible. La gestió de les energies netes, l’eficiència energètica dels centres públics, els programes educatius i formatius a les escoles i totes les accions desenvolupades per millorar el nostre entorn i fomentar l’estima al nostre planeta, són la millor manera de donar exemple en l’aposta per a posar fre al canvi climàtic.

Sergio es va mostrar molt satisfet amb la resposta del públic davant esta iniciativa. “És el segon any que apostem per aglutinar tots estos valors essencials a través del cinema per tal d’aprofundir en un missatge sensibilitzador d’una forma diferent i atractiva, gaudint dels espais públics com a lloc de trobada i amb la cultura com una eina que ens ajude a construir una societat més conscient i sensible”, afirmava Agueitos.

Consulta el fullet de la II Mostra Cinema Medi Ambient