Sant Joan compta amb unes noves instal·lacions de l’Epsar (Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals) destinades a la gestió del sanejament d’aigües i millorar així la xarxa de col·lectors, la creació de noves depuradores o incorporar nous tractaments terciaris per aconseguir reutilitzar el 100% de l’aigua depurada. Una iniciativa que descentralitza el servei, ajuda a apropar les institucions a la ciutadania i que permet una millor atenció a la generació de recursos del camp alacantí.

Des d’aquesta nova seu es gestionaran més de 170 milions en projectes de manteniment, sanejament i reutilització d’aigua. S’incorporaran unes 18 persones que treballaran juntament amb la resta els 39 projectes que ja s’han iniciat en un primer moment a les comarques alacantines.

Les obres que actualment té previstes aquesta entitat són la nova depuradora d’Almoradí, la renovació de les infraestructures d’Oriola, la planta de residus de Pilar de la Foradada, la remodelació de la depuradora d’Elx, la renovació de la xarxa de bombejos de Santa Pola, la del col·lector general de Monòver i altres 16 d’infraestructures per la reutilització de les aigües depurades.

A la presentació van assistir, entre altres, els nostres regidors de Sant Joan, Xavier Sala i Sergio Agueitos, representants de corporacions municipals de la comarca, el president de la Generalitat Ximo Puig, la vicepresidenta Aitana Más i la consellera d’Agricultura, Desenvolupament rural, Emergència climàtica i Transició Ecològica, i Mireia Mollà.