Compromís va celebrar a Sant Joan l’acte de presentació del seu candidat a l’alcaldia, Sergio Agueitos, amb la companyia dels diputats Mireia Mollà i Joan Baldoví, un esdeveniment que va reforçar la il·lusió i el somriure d’un Compromís adult, coherent i responsable capaç de mantindre el focus polític en les persones malgrat els moviments de confrontament i odi de la dreta.

L’acte va tindre molt bona acollida amb un centenar de persones que van gaudir d’un format fresc i dinàmic. Sota el nom de ‘Liderant el canvi’, els convidats van parlar des de la seua experiència apropant als assistents la gestió valenta que durant els últims anys han portat endavant, una tasca que també es va veure a través dels vídeos de presentació on aparegueren defensant diverses propostes i mostrant-se crítics amb la corrupció i l’estratègia de crispació de la dreta.

El diputat al congrés Joan Baldoví va destacar el treball realitzat a Madrid, sense el qual no s’haguera aconseguit la proposta d’unes majors inversions per a la província d’Alacant ni l’aprovació del nou Estatut d’Autonomia. “Compromís és l’única formació que ha defensat els interessos dels valencians i valencianes al Congrés, i això és una cosa que, fins i tot, reconeixen la resta de partits” ha afirmat.

Mireia Mollà va posar en valor les polítiques de canvi realitzades des de la Generalitat, com l’aposta per la dependència, l’educació, la sanitat i el foment de l’ocupació. A més, va destacar la importància de l’honestedat i posar la gent i les seues necessitats en el centre de l’acció política enfront d’un PP corrupte i mal gestor. “Encara continuen eixint pufos de l’etapa popular com el que acabem de descobrir d’1,1 milions d’euros per la gestió de Bonig, i és per això que necessitem reeditar el Botànic per a poder aprofundir com cal en estes polítiques que protegixen les persones i dinamitzen l’economia” va manifestar Mollà.

El candidat a l’Alcaldia de Sant Joan, Sergio Agueitos, destacà la bona gestió impulsada pel seu grup a l’ajuntament, amb la reducció del deute d’un 50%, la disminució del termini mitjà de pagament a proveïdors, l’aposta per les polítiques socials, l’impuls per la sostenibilitat, la conscienciació mediambiental, la reordenació de prioritats urbanístiques o la protecció i recuperació del patrimoni. Encara que també va estar present la crítica a una dreta sense projecte per al poble i un alcalde que no ha buscat mai el consens ni acostar postures. “El diàleg i la recerca d’un projecte comú serà l’única base per a guanyar un Sant Joan per a totes i tots. El repte està en saber gestionar les diferències i progressar en equip. Des de Compromís fem política des del diàleg i la diversitat, cosa que ens prepara per a ser capaços de liderar governs plurals”.

Per últim, el secretari local Albert Caturla va finalitzar l’acte amb un discurs comboiador situant a Compromís com l’única garantia en la defensa dels nostres drets i que permet la construcció d’una societat plural, oberta i inclusiva.