Un any més, el 8M ha posat de manifest que la defensa dels drets de les dones i la lluita contra les desigualtats és una prioritat social. Més de 30.000 persones han participat en la manifestació de la ciutat d’Alacant organitzada per la Plataforma Feminista d’Alacant, on les diferents institucions, entitats, organitzacions estudiantils, socials i polítiques han reclamat una igualtat real entre dones i homes.

Des de Compromís, les companyes i companys dels diferents col·lectius de la comarca han donat suport amb reivindicacions feministes en aquesta concentració pel Dia Internacional de les Dones. Des de Sant Joan, la número 2 Velia Planelles va portar la pancarta “Juntes som més fortes” amb representants comarcals i simpatitzants dels pobles de l’Alacantí, que van eixir entre altres motius per a lluitar contra el masclisme i la societat patriarcal que esguita a la justícia i a les institucions públiques o reivindicar una igualtat efectiva en l’àmbit laboral.

Velia també va participar en l’acte informal previ a la marxa, encapçalat per la Vicepresidenta del govern valencià Aitana Mas i algunes dones de Compromís de la comarca, com les cap de llista de Campello, Sant Vicent i la número 2 d’Alacant. Una xarrada centrada en els reptes del feminisme de cara al futur i que calfava motors de cara a la manifestació posterior. “Encara que els avanços són indiscutibles i el feminisme està més potent i més present que mai, cal seguir sumant en un moviment més influent, divers i inclusiu en la societat”, asseguren des de la formació.

Aitana Mas també va donar suport a la manifestació d’Alacant amb el lema “els drets de les dones són drets humans”. La marxa va partir des de les escalinates de l’institut Jorge Juan fins al final de la Rambla on es va llegir un manifest per a defensar el paper de les dones en la societat.